Recenzia: My Lover’s Secret odhaľuje príbeh muža, ktorý sa pred priateľkou snaží ututlať vraždu svojho otca

Japonská dráma My Lover’s Secret rozpráva príbeh o mužovi, ktorý zabil svojho otca, aby ochránil svoju mamu pred domácim násilím. Vražda sa umlčí a nezačne sa objasňovať, kým si muž nenájde partnerku, s ktorou plánuje budúcnosť. Zrazu dostáva zlovestné listy o vražde otca.

Keď bol Rei Okumori (Sota Fukushi) tretiak na strednej škole, zabil otca, aby ochránil matku Akiko (Honami Suzuki) pred domácim násilím. Na dvore telo spálili a polícii nahlásili, že zmizol. Tajomstvo ukrývali len medzi sebou a žili pokojným životom ďalej. O osem rokov neskôr Rei chodí na právnickú fakultu a túži sa stať právnikom. Stretne tu Sawu Tachibanu (Haruna Kawachugi), ktorá verí, že sa stane verejnou prokurátorkou. Zaľúbia sa do seba a Rei si ju chce vziať za ženu. Rei zrazu začne dostávať listy od niekoho, kto pozná jeho tajomstvo.

Dráma My Lover’s Secret/Aishite tatte, Himitsu wa Aru bola natočená v roku 2017. Má desať častí, každá trvá 45 minút. Vznikla podľa pôvodného scenára. Dráma celkom dobre kombinuje prvky romantiky, tajomna a thrilleru. V dráme sa stretli Sota Fukushi a Haruna Kawaguchi, ktorí si zamilovanú dvojicu zahrali už vo filme Say I Love You v roku 2014. Film sledoval príbeh lásky zo strednej školy, takže diváci môžu mať pocit, že ústredná dvojica asi takto nejako vyzerá v dospelosti, aj keď, samozrejme, ide o iný príbeh. Tvorcovia filmu stavili na osvedčenú chémiu medzi hercami, ktorú títo dvaja zaručene majú a zaľúbenú dvojicu zahrali presvedčivo. Dvojici stále niečo chýba v ich hraní, ale to je len môj subjektívny názor. Sota Fukushi je populárnym hercom, veľkým lákadlom pre ženy, ale ja verím, že jeho hranie bude časom v menšom kŕči.

Dráma je na začiatku pomalá a môže nudiť, ale zmení sa to, keďže Rei dostáva anonymné listy o vražde otca. Klbko tajomstiev sa zrazu odmotáva a tajomstvá sa postupne odhaľujú. Dej sa nedá jednoducho predvídať, hádanie diváka je často zlé, keď je nasledujúca scéna iná, ako predpokladal. Počas pozerania drámy diváka napadnú rôzne otázky, ako napríklad: Žije jeho otec? Ten, kto posiela listy, môže byť sused, ktorý vraždu videl? Mohla by to byť Karin Uranishi (Ai Yoshikawa), ktorej sa Rei páči, alebo Kazami (Kosuke Suzuki), ktorý by takýmto spôsobom získal Akiko, o ktorú má záujem? Alebo by to mohol byť otec Sawy Hiroaki Tachibana (Kenichi Endo), ktorého Rei práve dvakrát neoslovil? Alebo to bol brat Sawy Akihito Tachibana (Kento Kaku – úlohu mal hrať Keisuke Kode, no z natáčania bol stiahnutý agentúrou, keď sa prevalilo, že mal vzťah so 17-ročným dievčaťom a on mal vtedy 33 rokov)? Alebo to môže byť Rei, ktorý môže trpieť poruchou osobnosti? Na zvedavé otázky divák dostane odpoveď. Záver nie je zlý, len si myslím, že by mohol byť lepší už len preto, že časti pred tým mali vyššiu kvalitu. Vznikla ešte jedna špeciálna časť na stránke Hulu, ktorú si divák nepozrie, ak si nenastaví japonské VPN, táto časť nie je preložená.

Čo sa týka hudby, tá rozhodne nesklamala. Na záver častí znela pieseň Zutto, Futari de speváčky Ieiri Leo. Názov tejto skladby má ústredná dvojica napísaný na svadobných prsteňoch. Či sa drámu oplatí pozrieť? Áno, určite, ak máte radi drámy, pri ktorých musíte premýšľať. Zároveň odporúčam nepreskakovať dej, pretože vám zaručene niečo ujde, čo je dôležité pri rozlúštení záhady (i keď v ôsmej časti, ak je divák dostatočne pozorný, už viac-menej tuší záver). Zároveň je to však dráma, ktorá nepatrí k tým, ktoré by ste si chceli pozrieť znova, pretože moment prekvapenia je fuč. Ale je to fajn, keď si chcete osviežiť v pamäti, prečo vám to a tamto vtedy nenapadlo. Drámu si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU.